Benvinguda

Entreu en un espai d'anàlisi, reflexió i comunicació sobre aspectes del món contemporani: política, internacional, societat, cultura, esports, cuina. Llibertat i paraula.

dilluns, 27 de febrer del 2012

Oscars en blanc i negre

Ja tenim el veredicte dels Oscars corresponents als films del 2011, els premis més coneguts, destacats, publicitats i retransmesos de tots els que es fan i es desfan en la indústria cinematogràfica; Hollywood ha dictat sentència i ha fet que The artist, la pel·lícula francesa rodada en blanc i negre, muda, de bona factura i actuació però amb un guió completament buit de contingut, hagi resultat la gran guanyadora: cinc premis, incloent film, director (Michael Hazanavicius) i actor, un Jean Dujardin que ha deixat amb la mel als llavis a George Clooney, que se n'ha anat amb les mans buides tot i la seva brillant interpretació a Los descendientes -film que s'ha conformat amb el millor guió adaptat-. Martin Scorsese, amb la seva La invención de Hugo, s'ha quedat amb cinc premis tècnics, mentre que Woody Allen s'ha fet amb el guardó al millor guió original per la gran Midnight in Paris -de producció rourenca-, segurament una de les millors pel·lícules seleccionades per l'edició d'enguany. Meryl Streep ha tornat a guanyar, ara com a Margaret Tatcher en l'avorrida La dama de hierro, film dolent, però poques actrius poden estar a l'alçada de la gran Streep. Octavia Spencer -per Criadas y señoras- i el "jovenet" Christopher Plummer -per Begginners- han estat els millors secndaris, mentre que Rango ha près l'Oscar a millor pel·lícula d'animació a Chico y Rita; en un altre dels apartats més interessants, film de parla no anglesa ha guanyat una de les meravelloses sorpreses de l'any, l'iraniana Nader y Simin, una separación, premi just, tot i que escàs; en definitva, palmarès tòpic veient totes les gales pre-Oscar, i amb alegries justes.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada